شرکتهای تجهیزات تهویه مطبوع ساختمان تهویه ارس

شرکتهای تجهیزات تهویه مطبوع ساختمان تهویه ارس

یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان را می توان بخش تهویه مطبوع آن دانست.این بخش دقیقا می تواند بروی رفاه و آسایش انسان بسیار تاثیر گذار باشد چرا که در واقع عمل هوا رسانی چه برای فصول سرد و چه برای فصول گرم برای مکان های مختلف امری بسیار مهم و ضروری می باشد و شاید برای همین است که امروزه مبحث تهویه مطبوع ساختمان نسبت به گذشته بسیار به آن به صورت علمی و عملی پرداخته می شود.در واقع در معنای لغوی تهویه  یعنی هوا رسانی دلپذیر واین فرآیند شاخه ای از رشته مهندسی مکانیک محسوب می شود.

تهویه مطبوع

 

در واقع در بسیاری از کارخانجات نگه داری مواد غذایی مبحث تهویه مطبوع ساختمان جز مهم و لاینفک آن واحد تولیدی می باشد چرا که اگر امر هوا رسانی و تهویه خوب صورت گیرد در واقع تاثیر مثبتی بر ماندگاری بیشتر محصولات خوراکی و فاسد شدنی می گذارد.

با توجه به میزان حجم هوا رسانی و در واقع میزان کیفیت مورد نیاز برای تهویه ساختمان می بایست از دستگاه هایی با ظرفیت مناسب استفاده کرد و در طول سال نیز مورد کنترل قرار گیرند.در واقع باید بدانیم که با چه روشی می خواهیم میزان بار بروی دستگاه را تخمین بزنیم و بر این اساس می توان راندمان واقعی ان را نیز محاسبه کرد و اگر نیاز بود از دستگاهی با حجم و ظرفیت بیشتر استفاده کرد.اصولا تهویه مطبوع شامل مواردی همچون سرمایش-گرمایش-رطوبت زنی و رطوبت زدایی هوا می باشد.ما در تجهیزات تهویه مطبوع ساختمان باید بتوانیم سه فاکتور رطوبت و دما و سرعت جربان هوا را تحت کنترل خود داشته باشیم و با کنترل این سه فاکتور می توان امیدوار بود که هوا رسانی به نحو احسن و مطبوع صورت می گیرد.

 

تجهیزات تهویه مطبوع

 

 

ما ممکن است از این دستگاه در محیط های مختلف بخواهیم استفاده کنیم بر همین اساس با توجه به نوع سیال این دستگاه ها را به سه دسته تقسیم بندی می کنند که عبارتند از:
۱- سیستم تهویه مطبوع تمام هوا ۲-سیستم‌های آب و هوا – آب ۳-سیستم مطبوع تمام آب
در سیستم تهویه مطبوع ساختمان که از مدل هوا و آب استفاده می کنند در واقع مزیت ها و معایب روش های تمام هوا و تمام آب را در خود جای داده اند.گرمایش در این سیستم ها معمولا توسط آب انجام می شود و عمل سرمایش نیز توسط هوا رخ می دهد.عمل گرمایش توسط آب نیز به دو روش مختلف می تواند در یک سیستم تهویه مطبوع ساختمان صورت بپذیرد.در روش اول گرمایش با آب گرم که دارای دمای ۷۰ تا ۹۰ درجه می باشد انجام می شود. و در روش دوم نیز با اب داغ همراه با فشار قرار دادن کل سیستم انجام می شود که این عمل منجر به افزایش درجه حرارت آب تا ۱۸۰ درجه خواهد شد.

شرکتهای تهویه مطبوع
و اما در سیستم تهویه ساختمان که با روش تمام آب قصد هوا رسانی و ایجاد شرایط مطلوب را داریم باید بدانیم که نمی توانیم رطوبت هوا را با این روش تغییر دهیم اما شاید به دلیل اینکه تاسیسات آن دارای حجم کمی بوده و در نهایت هم هزینه راه اندازی آن کمتر از دیگر روش ها می باشد در بسیاری از مواقع بر دیگر سیستم ها ترجیح داده می شود.

سیال ناقل در این سیستم در واقع حرارت و برودت آب است.آب در موتورخانه و یا دیگ آبگرم به درجه حرارات بالایی رسیده و برای گرمایش ساختمان در سرما مورد استفاده قرار می گیرد.عمل تهویه مطبوع ساختمان در فصل گرما نیز بدین صورت انجام می پذیرد که در موتورخانه از چیلر و یا آبسرد کن برای تهیه آب سرد کمک می گیرند واین آب به داخل کویل های مبدل حرارتی اتاق ها انتقال یافته با وجود یک فن می تواند براحتی هوا رسانی و خنک سازی محیط را انجام دهد.

در روش تهویه مطبوع ساختمان که به صورت تمام هوا صورت می گیرد مهمترین ایراد و ضعف آنرا می توان به حجم زیاد تجهیزات و کانال های انتقال هوا دانست.مانند روش تمام آب در روش تمام هوا در موتورخانه ها برای حالت سرمایی از چیلر و برای حالت گرمایی از دیگ آبگرم استفاده می کنند.برای انتقال هوای سرد و گرم تولید شده در این روش از دستگاه هایی به نام هواساز مرکزی استفاده می کنند.این دستگاه می بایست به دور از موتورخانه قرار گیرد و در محلی نزدیک به فضای مورد نظر برای تهویه هوا نصب شود.

پس تا اینجا مشخص شد برای عمل تهویه مطبوع ساختمان می توان از سه روش بالا استفاده کرد که باید دید بر اساس موقعیت جغرافیایی و میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید کدام روش برای شما می تواند مفید تر باشد.در یک نگاه کلی اگر بخواهیم اجزای یک سیستم تهویه مطبوع را نام ببریم می توان به :۱-منابع حرارت ۲-منابع برودت ۳-مخزن انبساط ۴-پمپ ها ۵-دستگاه های رطوبت گیر ۶ کویل ها اشاره کرد. در این باره سعی خواهیم کرد در مقالات بعدی بیشتر برایتان توضیح دهیم.

همیشه مساله هوا رسانی تازه در ساختمان ها و دیگر محیط ها موضوعی بسیار مهم و حیاتی بوده چرا که به طور مستقیم می تواند بر میزان رفاه و آسایش افرادی که در آن مکان زندگی می کنند تاثیر مستقیم بگذارد.همچنین اگر قصد نگه داری مواد غذایی را در یک ساختمان دارید بحث تهویه مطبوع باید به صورت جدی تر و علمی تر دنبال شود.در این بین انواع شرکتهای تهویه مطبوع به صورت علمی و عملی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و از آن جمله شرکت تهویه ارس با تجربه چندین ساله آماده خدمت گذاری در این بخش برای شما هموطنان عزیز می باشد.دستگاه هایی که برای تهویه مورد استفاده قرار می گیرند هر کدام دارای حجم و اندازه و قدرت خاص خود هستند و با توجه به میزان جا بجایی هوا و میزان راندمانی که در نظر داریم می بایست برای محیط مورد نظرمان مناسب ترین دستگاه را انتخاب نماییم. برای این منظور دوباره پای شرکتهای تهویه مطبوع به وسط کشیده می شود و شما می توانید با مشاوره گرفتن از این شرکت ها در نهایت انتخاب دقیق تری داشته باشید. همکاران ما در تهویه ارس اماده پاسخگویی به سوالات فنی شما در این زمینه می باشند.

سیستم های تهویه مطبوع به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:
اولین مورد سیستم هایی هستند که عمل هوا رسانی و در واقع تهویه را تنها با سیال هوا انجام می دهند و معروف هستند به سیستم های تمام هوا.دومین مدل دستگاه هایی هستند که عمل را با آب و هوا به صورت همزمان انجام می دهند و سومین مدل هم عمل تهویه را تنها با آب انجام می دهد.هر کدام از این روش ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند و بهتر است در این مورد اگر نیاز به مشاوره دارید حتما با یکی از شرکتهای مطبوع تماس گرفته و سوالات خود را در این زمینه جویا شوید.
در زیر به صورت کلی اجزای یک سیستم تهویه مطبوع را نام خواهیم برد:
اولین بخش هر سیستم تهویه مطبوع منابع حرارت می باشد.این منابع از طریق الکتریسیته و یا مصرف سوخت تولید حرارت کرده و با توجه به نوع سیالی که برای این امر استفاده می شود به دو نوع دیگ حرارتی و کوره حرارتی نام گذاری می شوند.
بخش بعدی از یکی سیستم تهویه منابع برودت می باشد.این منابع به صورت عمومی در سیستم های گرمایش و سرمایشی با نام چیلر شناخته می شوند و به چند مدل ضربه ای-معمولی و جذبی تقسیم بندی می شوند.در هر دو نوع سرمایش در اثر بخار شدن ماده‌ای به نام ماده مبرد که معمولاً گازی شکل است ایجاد می‌گردد.

قسمت بعدی که در سیستم های مطبوع به کار گرفته می شود مخزن انبساط است.این قسمت را می توان تنها در سیستم هایی که به صورت تمام آب استفاده می شوند یافت. در واقع وظیفه اصلی منبع انبساط کنترل تغییر حجم سیال است.باز هم به شما توصیه می کنیم هر چند مطالعات بالایی در این زمینه دارید اما در نهایت برای انتخاب نهایی حتما با یکی از شرکتهای تهویه مطبوع در این زمینه ابتدا مشاوره کرده و سپس اقدام نهایی را انجام دهید.
بخش بعدی که می توان به آن اشاره کرد پمپ ها می باشند.این قسمت در واقع وظیفه به حرکت در آوردن سیال را بر عهده دارد.پمپ هایی که برای حرکت سیال مایع به کار گرفته می شوند از نوع پمپ های حلزونی شکل هستند و انهایی که برای حرکت سیال گاز مورد استفاده قرار می گیرند فن می باشند.فن ها در این دستگاه در دو مدل جریان محوری و جریان عمودی مورد استفاده قرار می گیرند.

بخش بعدی که در دستگاه های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه های رطوبت گیر می باشد.وظیفه این دستگاه ها همانطور که اسم آنها مشخص است گرفتن رطوبت درون هوا است.برای این منظور از یک کویل استفاده می شود.کویل‌ها در واقع محلهای تبادل حرارت در سیستم‌های سرمایش گرمایش هستند. کویل‌ها را بر اساس عملکرد می‌توان به دو نوع سرمایشی گرمایشی تقسیم کرد. همینطور کویل‌ها را بر اساس سیال به سه دسته زیر تقسیم می‌کنند که در زیر به آن اشاره کرده ایم:
۱. هوا به هوا
۲. آب به هوا یا بالعکس
۳. آب به آب
همیشه یکی از مهمترین فاکتورهایی که در ساخت تجهیزات تهویه مطبوع برای مهندسان و طراحان ان مهم بوده است این بوده که بتواند با صرف کمترین انرژی ممکن بهترین نتیجه و بازدهی را داشته باشد. در این راستا مطالعات و تحقیقات زیادی انجام شده و در سراسر جهان نیز به دستاورد های مختلفی رسیده اند.چندی پیش با تلاش محققان ایرانی خوشبختانه شاهد اخباری مبنی بر ساخت تجهیزات تهویه مطبوع در داخل کشور بودیم که با مصرف بسیار کم انرژی دارای بازدهی بسیار بالایی بوده و یم تواند در صورت تولید انبوه و استفاده در مراکز صنعتی کمک فراوانی در بالابردن راندمان کاری و صرفه جویی در مصرف انرژی شود.
طراحی این طرح یکی از انگیزه های خود را طرح هدفنند کردن یارانه ها و افزایش حامل های انرژی عنوان کرد و گفت با توجه به این موضوع به این فرک افتادم تا در این زمینه نو آوری و خلاقیتی از خود نشان دهم و حاصل ان ساخت تجهیزات مطبوع شد که می تواند در حالی که بازیافت هوا را انجام می دهد در عین حال با کمترین انرژی ممکن حالت های سرمایشی و گرمایشی را برای محیط نیز فراهم نماید.طراح این پروژه افزود در کل می توان ساختا ر سیستم جدید را مانند سیستم های قبلی توصیف کرد با این تفاوت که در بخش های مهم و حیاتی سیستم با به کار بردن تجهیزاتی خاص کمک کرده ایم که در نهایت راندمان کاری بالا رفته و میزان مصرف انرژی کم شود.
وی اظهار داشت مدل تجهیزات تهویه مطبوع که ساخته است از نوع هوایی بوده و این بدان معنا است که سرمایش هوا در کل هوا ساز انجام می شود و برای انتقال هوا ورسیدن ان به سازه از یک کانال استفاده می شود.طراح این پروژه اشاره کرد از انجایی که در شهرهایی مانند بند عباس به دلیل گرمای بیش از حد و طوبت بالا اگر به طور معمول بخواهیم از جربان هوا برای خنک سازی استفاده کنیم چون این هوا خودش بسیار گرم است عملا می بایست به دفعات زیاد عمل تعویض هوا را انجام دهیم و همچنین کاری کنیم که این هوای گرم ابتدا خنک شده و سپس از ان به عنوان خنک سازی استفاده کنیم. کل این فرآیند باعث اتلاف انرژی بسیار زیادی خواهد شد و از اینجا بود که به فکر تهویه مطبوع با مصرف انرژی کمتر افتادیم.
او افزود به عنوان در یک پروژه بسیار بزرگ که نیاز به یک مگا وات نیرو داشت توانستیم با استفاده از سیستم تجهیزات مطبوع جدید که طراحی و ساخته بودیم مصرف انرژی را به ۵۴۰ کیلو وات کاهش دهیم و این یعنی حدود ۵۰% صرفه جویی و سود مالی.وی اشاره کرد پروژه فوق بیشتر به در مناطق گرم و خشک کشور می خورد که تقریبا ۹ ماه از سال را نیاز به سیستم های سرمایشی دارند.
در همین راستا با افتخار خدمت شما سروران اعلام می کنیم شرکت تهویه ارس نیز با بهره گیری از این تکنولوژی جدید اقدام به ساخت سیستم های تهویه با میزان مصرف انرژی کم نموده است و شما می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس گرفته تو ضیحات تکمیلی را از انها دریافت نمایید. ما می توانیم با توجه به تکنولوژی به کار رفته در تجهیزات تهویه مطبوع که به تازگی ارائه داده ایم در مصرف انرژی شما به میزان چشم گیری صرفه جویی کنیم و در نهایت برای شما از هر نظر که فکرش را کنید صرفه اقتصادی به همراه آوریم.ممکن است برای تهیه این سیتن در مرتبه اول نیاز به هزینه هایی باشد اما باید در نظر بگیرید که در کل این پروژه می تواند برای هر واحد صنعتی و کارخانه ای توجیه اقتصادی داشته باشد .
ما برای این منظور برنامه های خاصی داریم کافیست تا با ما تماس بگیرید و در مورد /ان چیزی که می خواهید برای واحد صنعتی شما طراحی و پیاده سازی شود کمی توضیح دهید. کارشناسان ما با بازدید از محل شما بهترین طرح موجود را به شما ارائه می دهند و در صورت توافق نهایی با قراردادی رسیم و معتبر به صورت تضمینی کار را در موعد مقرر به شما تحویل خواهند داد.

 

خرید و فروش قالب فلزی بتن

قالب فلزی تیرچه بتنی

فروش قالب بتن مدولار

 

بهترین فروشگاه جهت خرید عطر و ادکلن ریو اونتوس در ایران , برای دریافت آخرین قیمت از محصولات زنانه ادکلن کرید اونتوس به ما مراجعه نمایید , ارئه دهنده بهترین های برند کرید اونتوس مردانه در ایران , پر فروش ترین مرکز ارائهئدهنده عطر و ادکلن مردانه کرید اونتوس در تهران, برای ردیافت آخرین قیمت عطر و و ادکلن creed aventus مدل های مردانه و زنانه با ارسال رایگان به سایت مراجعه نمایید , در میان تمام برندهای معتبر دنیا نامی که همیشه درخشیده است کرید اونتوس است ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *